Browary po wysiłku fizycznym, tak czy nie?

Bardzo często spotyka się po zawodach sportowych czy też po wysiłku fizycznym tzw. „zimny browar”, w celu nawodnienia organizmu. Jest to niestety zła praktyka z kilku powodów:

🍾
Alkohol :
1️⃣Wykazuje właściwości moczopędne i nasila odwodnienie, 1g alkoholu zwiększa produkcję moczu o 10 ml (tyczy się to napojów zawierających więcej niż 4% alkoholu)
2️⃣Utrudnia resyntezę glikogenu i odbudowę struktur białkowych, a więc wpływa negatywnie na proces regeneracji.
3️⃣Negatywnie wpływa na długość i jakość snu, obniża głębokość fazy REM, zamułka wpadnie dnia kolejnego.
4️⃣Utrudnia wzbudzanie skurczu mięśniowego i zmniejsza moc mięśni.
5️⃣Powoduje obwodowe rozszerzenie naczyń krwionośnych co z kolei nasila powierzchniową utratę ciepła. (Obniża tolerancję wysiłku w niekorzystnych warunkach mikroklimatycznych)
6️⃣ Plus inne.
⚠️
Jeżeli macie zawody sportowe dwa dni z rzędu to wieczorne piwka po pierwszym starcie, negatywnie wpłyną na prace organizmu kolejnego dnia.
🙋‍♂️
Rada od Burtan Sports – dietetyk
✔️Po rolkach, bieganiu, rowerze, motorze, pij wodę lub inne napoje nawadniające.
✔️Jak już sięgamy po piwko to zalecany odstęp czasu od wysiłku powinien wynosić miedzy 4-6h, a minimalny 2h. Pamiętać należy że w tym czasie trzeba uzupełniać poziom płynów wodą lub innymi napojami nawadniającymi.